fbpx

Mikä on Google My Business-yritysprofiili?

Google My Business yritysprofiili on ilmainen työkalu, minkä avulla voit houkutella sivustollesi lisää kävijöitä ja tätä kautta kasvattaa myyntiäsi. Tämän vuoksi Google My Business –palvelun käyttöönotto kannattaa tehdä nyt heti, ellet sitä vielä ole tehnyt.

Googlen yritysprofiilin luominen on loistava keino saada yrityksellesi lisää näkyvyyttä Googlen hakukoneessa, karttapalvelussa tai Google Shoppingissa. Google-yritysprofiilin luominen onnistuu, kun yritykselläsi on joku fyysinen kauppapaikka eli osoite, missä tavata asiakkaita. Google-arvostelut auttavat yritystäsi sijoittumaan paremmin Googlen hakutuloksissa.

Kuluttajat käyttävät tänä päivänä paljon Googlen karttapalvelua hakiessaan eri palveluita tietyllä alueella. Google My Business -profiilin avulla sinunkin yrityksesi löytyy kartalta.

google my business yritysprofiili kipinamedia

Mikään ei turhauta niin paljon kuin vanhat puhelinnumerot, kun haluat ottaa yhteyttä etsimääsi yritykseen. Kannattaa siis muistaa pitää tiedot yrityksestäsi ajan tasalla Googlen yritysprofiilissa. Tärkeimpiä päivitettäviä asioita ovat yrityksen aukioloajat, puhelinnumero ja osoite. Muistathan lisätä tietoihisi myös muut tärkeät seikat, kuten esteetön pääsy yritykseen tai lupa lemmikkien vierailuille. Loma-aikoina on hyvä muistaa päivittää aukioloajat, mikäli ne poikkeavat normaaleista aukioloajoista.

Google-arvostelut ovat helppo keino lisätä luottamusta yritykseesi. Asiakkaat luottavat yleensä enemmän muiden ihmisten arvioihin kuin yrityksen omista palveluista antamiin arvioihin. Hanki Google-arvosteluja asiakkailtasi ja yhteistyökumppaneiltasi. Älä sorru tehtailemaan itse tekaistuja arvosteluja, koska tällä saat nopeasti luotua falskin kuvan yrityksestäsi.

Tee Google-arvostelujen pyytämisestä itsellesi rutiini. Niiden antamiseen menee käyttäjältä vain noin minuutti. Saat suoran palautteenantolinkin Googlen yritysprofiilistasi. Älä myöskään pelkää pyytää palautetta silloin, kun kaikki ei mennyt kuin ”Strömsössä”. Aidot palautteet rakentavat kuvaa luotettavasta yrityksestä ja voit samassa palvelussa myös vastata palautteisiin, jolloin osoitat arvostavasi kaikenlaisia palautteita (vaikka niissä olisi jotain rakentavaakin).

Kun sinulla on Google-tili ja olet kirjautunut sisään, pääset automaattisesti päivittämään yrityksesi profiilia. Jos et pääse yrityksesi profiiliin, olet todennäköisesti kirjautuneena sisään väärällä Google-tunnuksella tai sinulla ei ole vielä Google-tiliä. Kun lisäät yritystäsi kokonaan uutena, pyytää Google My Business valitsemaan ensin toimialan ja tämän jälkeen pääset lisäämään yrityksesi osoitteen, puhelinnumeron sekä web-osoitteen. Lopuksi Google pyytää vahvistamaan tiedot.

Kun perusprofiili on luotu, pääset lisäämään profiiliin yrityksen kuvia, logon tai jakamaan käyttöoikeudet muille käyttäjille yrityksessäsi. Kun lisäät kuvia, varmista, että ne ovat hyvälaatuisia. Vanhoja kuvia kannattaa päivittää aktiivisesti uusiin, ja jos esimerkiksi omistat ravintolan, pidä kuvat ravintolasta ja menusta ajan tasalla. Potentiaalinen uusi asiakas on todennäköisesti kiinnostunut myös miltä ravintolassasi näyttää, sillä monelle ravintolan viihtyisyydellä on iso merkitys ravintolaelämyksen kokonaisuudessa.

Mikäli tarvitset apua Google My Business -profiilin luomiseen, tuoreiden kuvien tai videoiden tuottamiseen yrityksestäsi tai tehokkaaseen Google-mainontaan, ota meihin yhteyttä.

Tuoreimmat blogit

videohistoriikki

Miten tehdään videomuotoinen historiikki? 

Kiinnostava ja koko ajan yleistyvä videotuote on yrityksen historiikkivideo. Usein se korvaa aikaisemmin tyypillisesti kirjalliseen muotoon taltioidun yrityksen historian, toisinaan se taas tilataan visualisoimaan yrityksen historiaa kirjan lisäksi.

Lue lisää »

Markkinoinnin mittarit tutuksi

Markkinoinnin mittarit eli Key Performance Indicators (KPI:t) ovat tärkeitä indikaattoreita, joiden avulla yritykset arvioivat markkinointitoimenpiteidensä tehokkuutta ja seuraavat liiketoiminnan tuloksia.

Lue lisää »
somemarkkinointi

Kannattaako somessa mainostaa? 

Some eli sosiaalinen media on tänä päivänä valtavan suosittu ja tehokas markkinointikanava. On lukuisia syitä siihen, miksi yritysten kannattaa panostaa somemarkkinointiin. Tässä muutamia syitä, miksi

Lue lisää »
Videoblogin kuvaaja

Kuinka nousta hakutuloksissa?

Laadukkaan sisällön luominen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun halutaan parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet, kuten Google, arvostavat laadukasta ja relevanttia sisältöä, joka vastaa käyttäjien hakulauseita.

Lue lisää »
suurennuslasi

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

3 vaihetta tehokkaaseen SEO:on Hakukoneoptimointi, tai SEO (lyhenne sanoista Search Engine Optimisation), on tullut varmasti jokaisella verkossa toimivalla yrityksellä vastaan. Ensimmäinen reaktio on yleensä Googlata,

Lue lisää »