fbpx

Google hakukoneoptimointi
varmistaa löydettä­vyyden

Hakukone­optimointi on jatkuva prosessi,
jossa mitataan ja kehitetään sivustoa

Google hakukone­optimointi tai yksinkertaisemmin pelkkä hakukone­optimointi tarkoitettaa toimenpiteitä, joilla parannetaan sivuston löydettävyyttä haku­koneista ja näin kasvatetaan verkko­sivustolle tulevaa orgaanista liikennettä.

Hyväkin sivusto voi jäädä “piiloon” valtavan sivusto­massan alle, ellei sitä optimoida ja siten määritellä helpommin löydettäväksi. Valitettavan monilla sivustoilla tämä työ on kokonaan tekemättä.

Google hakukone­optimointi on haku­koneiden auttamista

Hakukone­optimoinnin tarkoituksena on kertoa Googlelle, mitä sivusto pitää sisällään. Koska Google asettaa haku­tuloksia järjestykseen juuri sisällön laadukkuuden ja ymmärrettävyyden perusteella, hakukone­optimoinnin merkitys sivuston löydettävyyden kannalta on äärettömän tärkeää.

Hakukone­optimointi pitää sisällään kolme osa-aluetta:
• sivuston sisäisen työn (on-page SEO),
• sivuston ulkoisen työn (off-page SEO) ja
• sivuston teknisen toimivuuden.

KipinäMedian hakukone­optimoinnin palvelut

Sivustolla vaadittava hakukone­optimoinnin laajuus paljastuu SEO-auditoinnissa eli sivuston nykytilanteen kartoituksessa. KipinäMediasta saat SEO-auditoinnin ja sitä seuraavat palvelut tarpeen mukaan:

  • avainsana­tutkimus
  • laadukkaan sisällön tuottaminen
  • linkkien rakentaminen
  • sivuston rakenteellisten virheiden korjaaminen
  • navigoinnin parantaminen
  • analytiikka ja siihen perustuva optimointi ylläpitävänä työnä

Google hakukone­optimointi ei ole pikamatka vaan maraton: hakutulosten paraneminen ei tapahdu välittömästi hakukone­optimoinnin myötä, mutta tuloksia alkaa näkyä parhaassa tapauksessa jo muutamien viikkojen jälkeen optimoinnista.

seo

Hakukone­optimoinnin hinta riippuu työn laajuudesta

Hakukone­optimoinnin hinta vaihtelee muutamista sadoista euroista useisiin tuhansiin euroihin riippuen tehtävän työn ja työstettävän sivuston laajuudesta. Optimointityö ei ole kertaluonteinen, vaan jatkuva prosessi, joka perustuu analytiikkaan: sivustoa kehitetään koko ajan paremmaksi tutkimalla sivustokävijöiden käyttäytymistä ja tekemällä muutoksia näihin havaintoihin perustuen.

SEO-auditointi

Sivuston laajuudesta riippuen alkaen 950,00 €

Avainsanatutkimus

Tutkittavien palvelujen tai tuotteiden määrästä riippuen alkaen 450,00 €

Avainsanakartoitus ja sisältösuunnitelma

Sivuston laajuudesta riippuen alkaen 1150,00 €

Ylläpitävä SEO-työ

Sopimuksen sisällöstä riippuen alkaen 490,00 €/kk

Mitä hakukone­optimointi maksaa sinun sivustollasi?
Käydään läpi tarvittavan työn laajuus maksuttomassa kartoituksessa.

Hakukone­optimoinnin
kulmakivet

Avainsana­tutkimus

Avainsanatutkimus kertoo, mitä hakukoneiden käyttäjät itse asiassa etsivät, ja mikä on avainsanojen kilpailutilanne. Jos palvelun tai tuotteen varsinaisesta nimestä muodostettu avainsana on hyvin kilpailtu, pidempi muoto siitä eli niin sanottu long tail -avainsana voi olla ja yleensä myös on huomattavan paljon vähemmän kilpailtu.

On-page SEO

Sivuston sisäiseen työhön kuuluu ennen kaikkea laadukkaan sisällön tuottaminen, jonka taustalta löytyy huolellisesti tehty avainsanatutkimus. Siihen kuuluvat myös muun muassa sivuston rakenteellinen uudistaminen, kuvien optimointi sekä url-osoitteiden muokkaaminen.

Off-page SEO

Sivuston ulkoinen hakukone­optimointi tarkoittaa työtä, jolla pyritään kasvattamaan Googlen mittaamaa sivuston luotettavuutta eli auktoriteettia. Mitä luotettavampana sivustoa pidetään, sitä paremmat mahdollisuudet sivustolla on nousta hakutuloksissa.

Sivuston tekninen toimivuus

Teknisessä toimivuudessa keskeisiä asioita ovat sivuston latautumisnopeus, tiedon järjestäminen sivustolla, navigoinnin loogisuus ja helppous, sivujen indeksointia estävien asioiden korjaaminen. Kun sivusto toimii käyttäjäystävällisesti, se on myös hakukoneystävällinen.

Haluatko sivullesi maksuttoman SEO-kartoituksen?

KipinäMedian SEO-kartoitus on analyysi sivustosi nyky­tilanteesta ja arvio sivustolla tarvittavasta SEO-työstä. Maksuttoman kartoituksen jälkeen pidämme asiakkaan kanssa puolen tunnin etäpalaverin, jossa käymme läpi kartoituksen tuloksia, sivuston nykytilannetta, asiakkaan toiveita sekä tarvittavien SEO-töiden kustannusta.