Verkkosivut täytyy valjastaa
tuottamaan yritysellesi lisäarvoa
Digistrategia on suunnitelmallisuuden runko
Kasvuhaluisen yrityksen toiminnan taustalla on oltava aina enemmän tai vähemmän jäsennelty strategia: mitä teemme nyt, missä haluamme olla vuoden, kolmen tai viiden kuluttua?
Entä millä askelilla etenemme määrätietoisesti kohti asettamiamme tavoitteita? Ilman näiden kysymysten esittämistä ja vastausten etsimistä yritystoiminnan tavoitehakuisesta kehittämisestä puuttuu jotakin olennaista.
Mitä uudistuksella haetaan?
Yrityksille myydään verkkosivujen tai –kauppojen rakentamista mutkia oikovalla argumentilla “kaikilla on oltava verkkosivut”. Se pitää paikkansa, mutta ellei verkkosivujen rakentamisen yhteydessä tehdä suunnitelmaa niiden hyödyntämisestä, niiden potentiaalinen käyttöarvo jää hyödyntämättä joko osittain tai kokonaan. Jotta näin ei kävisi, sivuston rakentaminen tai uudistaminen kannattaa aloittaa peilaamalla suunniteltua investointia yrityksen strategiaan. Tässä pohjatyössä on hyvä käydä läpi yrityksen toimintaa, asiakkaita, markkinatilannetta ja myös kilpailutilannetta: voiko yritys saavuttaa omassa markkinassaan tarvittavan erottautumistekijän digitaalisilla työkaluilla?