fbpx

Kuinka nousta hakutuloksissa?

Laadukkaan sisällön luominen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun halutaan parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet, kuten Google, arvostavat laadukasta ja relevanttia sisältöä, joka vastaa käyttäjien hakulauseita. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että tekstissä on vastattava niihin kysymyksiin, joita hakukoneilta kysytään. On tärkeää huomata, että kuluttajat eivät useinkaan hae etsimäänsä kirjakielellä tai tuotteen tai palvelun monimutkaisella nimellä. Pyri siis käyttämään sitä kieltä, jota asiakkaasi käyttävät.

Säännöllisesti julkaistavan uuden sisällön avulla voidaan houkutella uusia kävijöitä sivustolle ja samalla pitää vanhat käyttäjät kiinnostuneina. Kiinnostava ja hyödylliseksi koettu sisältö auttaa myös sitouttamaan käyttäjiä pidemmän aikaa sivustolle ja lisäämään heidän kiinnostusta tuotteisiin tai palveluihin.

Kun puhutaan sisällön luomisesta, se voi tarkoittaa monia eri asioita. Se voi olla blogipostaus, artikkeli, video tai vaikka infografiikka. Tärkeintä on kuitenkin se, että sisältö vastaa käyttäjien tarpeisiin ja toiveisiin.

Hyvä tapa aloittaa sisällön luominen on selvittää millaisia aiheita potentiaaliset asiakkaat etsivät verkosta. Tämän jälkeen voidaan alkaa suunnittelemaan sisältöjä näiden aiheiden ympärille. Esimerkiksi jos yritys myy urheiluvaatteita, hyviä aiheita voivat olla treeniohjeet tai ravitsemusvinkit.

Kun sisältö on luotu, se tulee optimoida hakukoneystävälliseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että sisältöön tulee lisätä avainsanoja ja muita elementtejä, jotka auttavat hakukoneita ymmärtämään mistä sisältö kertoo. Hyvä tapa tehdä tämä on käyttää avainsanoja otsikoissa, kuvien nimissä ja tekstin alussa. Muista tässä työssä se kieli, jota asiakkaasi käyttävät!

kuinka kirjoittaa hyvaa tekstia

Kun sisältö optimoidaan hakukoneystävälliseksi ja sitoutetaan sosiaalisen median kanavilla, se auttaa sivustoa nousemaan korkeammalle hakutuloksissa ja kasvattaa samalla arvoa potentiaalisten asiakkaiden silmissä.

Sisältöä kannattaa myös jakaa – mitä useampi sen voi löytää, sen parempi. Sisällön jakaminen sosiaalisessa mediassa on hyvä tapa parantaa sen näkyvyyttä. Kun sisältö leviää sosiaalisen median kanavissa, se saattaa houkutella uusia käyttäjiä sivustolle ja samalla lisätä sen arvoa hakukoneiden silmissä.

Tuoreimmat blogit

videohistoriikki

Miten tehdään videomuotoinen historiikki? 

Kiinnostava ja koko ajan yleistyvä videotuote on yrityksen historiikkivideo. Usein se korvaa aikaisemmin tyypillisesti kirjalliseen muotoon taltioidun yrityksen historian, toisinaan se taas tilataan visualisoimaan yrityksen historiaa kirjan lisäksi.

Lue lisää »

Markkinoinnin mittarit tutuksi

Markkinoinnin mittarit eli Key Performance Indicators (KPI:t) ovat tärkeitä indikaattoreita, joiden avulla yritykset arvioivat markkinointitoimenpiteidensä tehokkuutta ja seuraavat liiketoiminnan tuloksia.

Lue lisää »
somemarkkinointi

Kannattaako somessa mainostaa? 

Some eli sosiaalinen media on tänä päivänä valtavan suosittu ja tehokas markkinointikanava. On lukuisia syitä siihen, miksi yritysten kannattaa panostaa somemarkkinointiin. Tässä muutamia syitä, miksi

Lue lisää »
Videoblogin kuvaaja

Kuinka nousta hakutuloksissa?

Laadukkaan sisällön luominen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun halutaan parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet, kuten Google, arvostavat laadukasta ja relevanttia sisältöä, joka vastaa käyttäjien hakulauseita.

Lue lisää »
suurennuslasi

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

3 vaihetta tehokkaaseen SEO:on Hakukoneoptimointi, tai SEO (lyhenne sanoista Search Engine Optimisation), on tullut varmasti jokaisella verkossa toimivalla yrityksellä vastaan. Ensimmäinen reaktio on yleensä Googlata,

Lue lisää »