fbpx

Dronekuvaus ja ilmakuvaus – mihin ne sopivat?

Dronekuvaus on viime vuosina noussut suureen suosioon. Näiden lentävien korkeuksien taltioijien avulla voimme nähdä maailman uudesta näkö­kulmasta ja ikuistaa upeita kuvia ja videoita, joita emme voisi saavuttaa perinteisillä kuvaus­välineillä.

Ensimmäiset drone- eli ilmakuvat herättivät kummastusta ja uteliaisuutta, mutta nykyään ne ovat vakiinnuttaneet paikkansa valokuvaus- ja video­kuvaus­alalla. Dronet ovat kehittyneet valtavasti alkuaikojen kauko-ohjattavista leluista moni­puolisiksi ja ammatti­käyttöön soveltuviksi laitteiksi. Niissä on nyt ammattilais­käyttöön sopivat huippu­luokan kamerat, vakautus­järjestelmät ja älykkäät lennonohjaus­ominaisuudet.

Yksi drone- eli ilmakuvaamisen suurimmista eduista on sen kyky tarjota ainutlaatuisia näkökulmia ja kuvakulmia. Dronet voivat lentää korkeuksiin, jonne perinteiset kuvauslaitteet eivät pääse, ja ne voivat kuvata maisemia, rakennuksia ja tapahtumia ylhäältä päin. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia luoda kiehtovia visuaalisia tarinoita ja lisätä dramaattisuutta kuviin ja videoihin. Esimerkiksi urheilu­tapahtumat, festivaalit ja luonto- tai matkailu­kohteet näyttävät aivan erilaisilta dronen linssin läpi katsottuna. Laadukkaasti toteutetut matkailu­videot suorastaan vaativat dronen käyttöä. Monipuolisella kalustolla kuvattuna matkailu­videot saavat katsojan unelmoimaan matkustamisesta kyseiseen paikkaan.

dronekuvaus ja ilmakuvaus 2 blogi kipinamedia

Ilmakuvaus on myös erittäin hyödyllistä esimerkiksi kiinteistöjen myynnissä ja markkinoinnissa. Dronet pystyvät kuvaamaan kiinteistöt yläilmoista, mikä antaa potentiaalisille ostajille realistisen kuvan kiinteistön sijainnista, ympäristöstä ja maisemista. Tämä auttaa luomaan vakuuttavan visuaalisen esityksen ja erottumaan kilpailijoista, samalla myös kohteen myynti helpottuu varmasti. Dronella kuvatut materiaalit ovat myös loistava väline luoda vaikuttavaa sisältöä sosiaaliseen mediaan. Niiden avulla voit jakaa upeita ja silmiin­pistäviä kuvia ja videoita, jotka keräävät huomiota ja sitouttavat yleisön julkaisuihisi. Markkinointi­tarkoituksiin kuvattaessa, tulee muistaa, että kuvaajalla eli kameran lennättäjällä tulee olla myös visuaalista silmää ja kyky editoida valmiiksi haluttu lopputulos.

Dronen lennättämiseen liittyvä lain­säädäntö on kiristynyt viime vuosina huomattavasti, ja viranomaiset valvovat nykyisellään dronen käyttöä tarkasti eri puolilla Suomea. Jos tarvitset drone­kuvausta, sinun kannattaa ehdottomasti valita ammattilainen, jolla on tarvittavat lisenssit kunnossa ja ymmärrys siitä, missä saa lentää, missä ei ja millaisilla reuna­ehdoilla. Dronen käyttö ilman huolellista asiaan perehtymistä voi aiheuttaa yllättäviä vahinkoja ja vaara­tilanteita, joita ei synny ammattilaisen ollessa asialla. Tämä kannattaa muistaa drone­kuvausta tilattaessa!

dronekuvaus ja ilmakuvaus 3 blogi kipinamedia

Kun tarvitset ammattimaiset ilma­kuvaukset yrityksellesi, ota yhteyttä KipinäMediaan. Akilla ja Timolla on usean vuoden kokemus drone­kuvaamisesta. Pyydä tarjous ja suunnitellaan näyttävät kuvat ja videot juuri sinun tarpeisiisi.

Tuoreimmat blogit

videohistoriikki

Miten tehdään videomuotoinen historiikki? 

Kiinnostava ja koko ajan yleistyvä videotuote on yrityksen historiikkivideo. Usein se korvaa aikaisemmin tyypillisesti kirjalliseen muotoon taltioidun yrityksen historian, toisinaan se taas tilataan visualisoimaan yrityksen historiaa kirjan lisäksi.

Lue lisää »

Markkinoinnin mittarit tutuksi

Markkinoinnin mittarit eli Key Performance Indicators (KPI:t) ovat tärkeitä indikaattoreita, joiden avulla yritykset arvioivat markkinointitoimenpiteidensä tehokkuutta ja seuraavat liiketoiminnan tuloksia.

Lue lisää »
somemarkkinointi

Kannattaako somessa mainostaa? 

Some eli sosiaalinen media on tänä päivänä valtavan suosittu ja tehokas markkinointikanava. On lukuisia syitä siihen, miksi yritysten kannattaa panostaa somemarkkinointiin. Tässä muutamia syitä, miksi

Lue lisää »
Videoblogin kuvaaja

Kuinka nousta hakutuloksissa?

Laadukkaan sisällön luominen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun halutaan parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Hakukoneet, kuten Google, arvostavat laadukasta ja relevanttia sisältöä, joka vastaa käyttäjien hakulauseita.

Lue lisää »
suurennuslasi

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

3 vaihetta tehokkaaseen SEO:on Hakukoneoptimointi, tai SEO (lyhenne sanoista Search Engine Optimisation), on tullut varmasti jokaisella verkossa toimivalla yrityksellä vastaan. Ensimmäinen reaktio on yleensä Googlata,

Lue lisää »