Kuhmon Ikkuna
Kuhmon Ikkunan kotisivuprojektissa lähtökohta oli se, että vanhat sivut eivät enää palvelleet tavoitetta. Sivut haluttiin uudistaa ja tehdä ne asiakkaita paremmin palveleviksi.
Pääkohderyhmäksi valittiin kuluttaja-asiakkaat, sillä saneerausyritykset tietävät mitä ovat ostamassa, heidän yhteydenottonsa on suoraviivaisempaa ja tietotaitoa tuotteiden valitsemiseksi löytyy.
asiakkuuden osa-alueet
Yrityksessä havahduttiin siihen, että markkinointiin on panostettava, jotta saadaan lisää työtilauksia. Tätä ennen kotisivut tulisi saada kuntoon, jotta asiakas kokisi meidät mielekkääksi vaihtoehdoksi tällä kovin kilpaillulla alalla. Ensimmäinen puhelinkeskustelu Timon kanssa oli jo niin sulavaa, että ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa yhteistyö ja tämän vuoksi paikallinen yritys Kuhmossa oli meille helppo valinta projektin toteuttajaksi.
Palvelu ja lopputulos on vastannut odotuksia todella hyvin! Meillä ei yrityksenä ollut riittävää ammattitaitoa teknisesti sivuja toteuttaa, mutta KipinäMedialla oli. Meidän uskomme heidän osaamiseensa vain kasvoi projektin edetessä. Vaikka ikkuna-ala ei suoraan heille tuttu ollut, niin yhteisissä palavereissa avoimen keskustelun pohjalta he löysivät AINA meidän ajatuksistamme kaiken tarvittavan mitä sivut vaativat.
KipinäMedian väellä on loistavat taidot ohjata asiakkaita sekä kaivaa heiltä tietoa millä projektia voidaan viedä eteenpäin. Oli myös mukava nähdä miten he osasivat ”laskeutua” asiakkaaksi ja tätä kautta etsiä epäkohtia ja parannettavaa. Todellisia ammattilaisia!"
Verkkosivu-uudistus
Sisällöntuotantoa ja visuaalista ilmettä
KipinäMedia oli vahvasti mukana sisällöntuotannossa, jolloin vanhoja sisältöjä saatiin päivitettyä ja tämän lisäksi tuotettiin kokonaan uusia sisältöjä mm. asiakastarinoiden muodossa. Asiakastarinat luovat uskottavuutta, sillä ostaneen asiakkaan sanaan luotetaan. Uutta visuaalista ilmettä haettiin referenssikohteista sekä kuvapankista. Sivuista saatiin näyttävät ja raikkaat.
SEO-työtä eli hakukoneoptimointia
Kuhmon Ikkunan tavoitteena on kasvattaa yrityksen tunnettuutta, joten sivusto-uudistuksen yksi lähtökohdista oli tehdä se hakukoneystävällisesti. Sisällöt rakennettiin valittuihin avainsanoihin nojaten, ja sivusto optimoitiin teknisesti niin, että sen on mahdollista nousta kuluttaja-asiakkaiden tekemissä hauissa. Optimointityön onnistumista mitataan jatkuvasti ja jatkotyö jää pysyväksi prosessiksi sivuston julkaisun jälkeen.
Valokuvaus
Asiakkaan toiveen mukaisesti kuvattiin tuotantoa, joita hyödynnettiin verkkosivujen Yritys -osiossa. Kuvien avulla kerrotaan siitä, että kaikki tehdään puusta käsityönä.